Ресторанний бізнес і равлики

 

Ресторани, в звичному для нас вигляді, з’явилися досить давно, а саме в першому тисячолітті нашої ери. Китайці придумали ресторани ще в 620 році за часів правління династії Сун. У цих закладах подавалася їжа, певного типу, тобто не було вибору страв, як ми звикли сьогодні.

Ресторанний бізнес і равлики

А ось саму назву «ресторан» стали вживати в XVIII столітті, означало воно з латині «відновлення». Вивіска над входом на латині свідчила: «якщо страждаєте шлунком, заходите, я Вас відновлю», тобто нагодую! І наступні французькі ресторатори стали називати свої заклади громадського харчування, таким зрозумілим словом «restauro». Але подібні заклади не були орієнтовані на місцевих жителів – оскільки, вони могли поїсти вдома, а ось для мандрівнтків – це стало порятунком. На заході схожі заклади називали «трактир», тут можна було не тільки випити і поїсти, а й знайти нічліг. Різноманітністю страв такі заклади не відрізнялися. Меню було мізерним і не мало на увазі вибору. Подорожніх годували м’ясом і кашею, поїли пивом, ромом, елем або іншими алкогольними напоями.

Згодом меню і система ресторанів видозмінилися. У 1725 році в Мадриді відкрився перший ресторан, спрямований на приготування і подачу страв на замовлення відвідувача. З’явилося меню, де клієнт міг вибрати їжу, яку йому хотілося, а кухар повинен був її приготувати. Зал був розділений на столики, а обслуговували їх офіціанти, одягнені в однакову уніформу.Після того, як ресторани почали набирати популярність, кухарі стали витонченішими, страви оригінальнішими, продукти органічнішими. Кулінари стали сильніше піклуватися про якість продуктів, з яких готуються страви.Ресторанний бізнес і равлики

На рубежі дев’ятнадцятого і двадцятого століть, серед рестораторів стало модно вирощувати продукти самостійно. Власники почали орендувати землі для опади овочів, зелені. А ті, у кого такої можливості не було, купували все необхідне у надійного виробника, щоб відвідувачі отримували все найкраще.

Згодом, коли серед відвідувачів ресторанів почали з’являтися гурмани і цінителі вишуканості, кухарям довелося підлаштовуватися під сучасні тенденції. У гонитві за прагненням завоювати «високих гостей», з достатком, кулінари почали винаходити і використовувати нові технології, страви, інгредієнти. Таким чином, з’явилося поняття «висока кухня», з неповторною подачею, оригінальними компонентами і часткою творчої фантазії кухаря. У меню сучасних ресторанів почали з’являтися омари, мармурова телятина, трюфелі, сусальне золото, равлики і багато іншого.

Ресторанний бізнес і равликиРавликів стали вживати в їжу ще первісні люди, замінюючи ними м’ясо. Потім греки і римляни, зрозумівши, що цей вид їжі багатий корисними речовинами, ввели равликове м’ясо в раціон для поліпшення систем травлення. З давніх-давен, молюски вважалися їжею знаті, оскільки вона вважалася делікатесом. Пізніше, м’ясо цих тварин і їжу з них стали зараховувати до їжі бідняків, тому що вона була доступна повсюдно і безкоштовно. Вчені археологи досі знаходять підтвердження тому, що в Стародавній Греції цю їжу вважали їжею бідних, в Стародавньому Римі – лікувальним і дієтичним продуктом, в Європі – їжею дозволеною під час найсуворішого посту, в Німеччині та Австрії – ласою стравою.

У ресторанне меню равлики пробралися відносно недавно. У пошуках корисних продуктів, сучасні кухарі, згадали про унікальні властивості цього молюска, приготовані з мінімальною кількістю жиру, цей продукт вважається дієтичним, а кількість білка перевищує куряче яйце. Страви з м’яса цих тварин подають, практично, в усіх сучасних ресторанах. Популярними серед гурманів вважаються види – бургундські і petit gris, що відрізняються розміром.

Різноманітність страв, запропонованих клієнту, також дивує:

  • запечені в часниковому маслі a la provencale,
  • подають з різними мусами,
  • запечені з томатами, грибами і прянощами,
  • фаршированими в капелюшки грибів.

 

Багато європейських закладів купують молюсків замороженими, але є і такі, які вирощують равликів самостійно. Для цього організовуються цілі ферми з розведення молюсків. Це дає кухареві можливість готувати з найсвіжішого продукту, контролювати якість виробництва і отримувати товар в найкоротші терміни.